Docent NT2 DUTCH AS A SECOND LANGUAGE (NT2) TEACHER
NT2: Nederlands als tweede taal (of derde, of vierde, of tiende).
Dit houdt in: het geven van Nederlandse les aan nieuwkomers in Nederland: mensen die een andere moedertaal dan het Nederlands hebben.
NT2: Dutch as a second language (or third, or fourth, or tenth). This involves teaching Dutch to newcomers in the Netherlands: people who have a language other than Dutch as their native language.
Ervaring
Sinds 2014 geef ik Nederlandse les. Ik heb een tweedegraads lesbevoegdheid Nederlands, en ben
NT2-gecertificeerd. Ik heb lesgegeven aan kinderen/jongeren op ISK Ithaka in Utrecht
(Internationale Schakelklassen - een speciale school waar jonge nieuwkomers zich eerst
voornamelijk richten op de Nederlandse taal, om daarna door te kunnen stromen naar het
reguliere Nederlandse onderwijs). Daarna ben ik gaan lesgeven aan volwassenen.
Experience
Since 2014, I have been teaching Dutch. I have a second-degree teaching qualification in Dutch and am NT2 certified. I have taught children/youngsters at ISK Ithaka in Utrecht (International Transition Classes - a special school where young newcomers primarily focus on learning the Dutch language before transitioning to regular Dutch education). After that, I started teaching adults.
Dit houdt in: het geven van Nederlandse les aan nieuwkomers in Nederland: mensen die een andere moedertaal dan het Nederlands hebben.
NT2: Dutch as a second language (or third, or fourth, or tenth). This involves teaching Dutch to newcomers in the Netherlands: people who have a language other than Dutch as their native language.
Ervaring
Sinds 2014 geef ik Nederlandse les. Ik heb een tweedegraads lesbevoegdheid Nederlands, en ben
NT2-gecertificeerd. Ik heb lesgegeven aan kinderen/jongeren op ISK Ithaka in Utrecht
(Internationale Schakelklassen - een speciale school waar jonge nieuwkomers zich eerst
voornamelijk richten op de Nederlandse taal, om daarna door te kunnen stromen naar het
reguliere Nederlandse onderwijs). Daarna ben ik gaan lesgeven aan volwassenen.
Experience
Since 2014, I have been teaching Dutch. I have a second-degree teaching qualification in Dutch and am NT2 certified. I have taught children/youngsters at ISK Ithaka in Utrecht (International Transition Classes - a special school where young newcomers primarily focus on learning the Dutch language before transitioning to regular Dutch education). After that, I started teaching adults.
Doelgroep
Momenteel geef ik voornamelijk les aan volwassenen. Dit doe ik als freelancer en in dienstverband bij diverse taalscholen in Utrecht en omgeving, maar ook zelfstandig. Mijn doelgroep bestaat uit midden- en hoogopgeleide volwassenen. Dit kunnen (verplichte) inburgeraars zijn, of expats, au-pairs, uitwisselings-studenten, arbeidsmigranten, enz.
Het niveau loopt van absolute beginners (basisniveau 0-A1) tot vergevorderden (niveau C2).
Target audience
Currently, I mainly teach adults. I do this as a freelancer and as an employee at various language schools in Utrecht and the surrounding area, as well as independently. My target audience consists of middle and highly educated adults. These may be (mandatory) integration exam candidates, expats, au pairs, exchange students, migrant workers, etc. The level ranges from absolute beginners (basic level 0-A1) to advanced learners (level C2).
Lessen
Ik geef zowel privé-les als les aan groepen, zowel online (via Zoom) als op locatie. Eerst kijken we naar het doel: wil de cursist inburgerings-examen doen, of staatsexamen? Of wil deze zich kunnen redden op de werkvloer, of op straat, in winkels en op de school van de kinderen? Of wil de cursist een opleiding volgen in Nederland, of de moedertaal van zijn/haar partner leren spreken? Vervolgens maken we een plan van aanpak. Ik werk met verschillende lesmethodes en zelfgemaakt materiaal, zodat ik per cursist en per groep kan bepalen wat het beste past.
Lessons
I provide both private lessons and group lessons, both online (via Zoom) and in-person. First, we look at the goal: does the student want to take the integration exam or the state exam? Or do they want to be able to manage in the workplace, or on the street, in shops, and at their children's school? Or does the student want to pursue education in the Netherlands, or learn to speak their partner's native language? Then we make a plan of action. I use various teaching methods and self-made materials so that I can determine what works best for each student and each group.
Momenteel geef ik voornamelijk les aan volwassenen. Dit doe ik als freelancer en in dienstverband bij diverse taalscholen in Utrecht en omgeving, maar ook zelfstandig. Mijn doelgroep bestaat uit midden- en hoogopgeleide volwassenen. Dit kunnen (verplichte) inburgeraars zijn, of expats, au-pairs, uitwisselings-studenten, arbeidsmigranten, enz.
Het niveau loopt van absolute beginners (basisniveau 0-A1) tot vergevorderden (niveau C2).
Target audience
Currently, I mainly teach adults. I do this as a freelancer and as an employee at various language schools in Utrecht and the surrounding area, as well as independently. My target audience consists of middle and highly educated adults. These may be (mandatory) integration exam candidates, expats, au pairs, exchange students, migrant workers, etc. The level ranges from absolute beginners (basic level 0-A1) to advanced learners (level C2).
Lessen
Ik geef zowel privé-les als les aan groepen, zowel online (via Zoom) als op locatie. Eerst kijken we naar het doel: wil de cursist inburgerings-examen doen, of staatsexamen? Of wil deze zich kunnen redden op de werkvloer, of op straat, in winkels en op de school van de kinderen? Of wil de cursist een opleiding volgen in Nederland, of de moedertaal van zijn/haar partner leren spreken? Vervolgens maken we een plan van aanpak. Ik werk met verschillende lesmethodes en zelfgemaakt materiaal, zodat ik per cursist en per groep kan bepalen wat het beste past.
Lessons
I provide both private lessons and group lessons, both online (via Zoom) and in-person. First, we look at the goal: does the student want to take the integration exam or the state exam? Or do they want to be able to manage in the workplace, or on the street, in shops, and at their children's school? Or does the student want to pursue education in the Netherlands, or learn to speak their partner's native language? Then we make a plan of action. I use various teaching methods and self-made materials so that I can determine what works best for each student and each group.